close
我的高級英文班學期即將結束,九月份將展開全新的課程,早在兩三個禮拜前,
同學已陸續把學費1000元給交了,課程的熱門可見一斑,對於已經三十多年不曾接觸
課本的我,雖然讀的是中文系,學生時代英文還算不錯,之後僅憑著觀看外國影片稍為
維繫著記憶,這次上課無非是希望能尋回自我,多多與人相處,結交一些朋友..
(請參閱4.03拙作"我的高級英文班初體驗")







上課氣氛雖然愉快,然老師教課的每篇文章,各小組得自行分配,
選出代表站起來說明讀後感,這是我感到較有壓力的一環...
大家都知道,英文要提升程度,聽.說.讀.寫缺一不可,老師一再鼓勵我们多多
表達自己的意見,不要讓機會喪失了,這也是磨練說話能力的不二法門.
下面是上禮拜讀後感的內容,純粹是自己作記錄,若有疏漏錯誤,請不吝指正...
When a child is born,he knows nothing,as the time passes by, he interacts
with  the adults, he learns slowly.
Every movement and every action are the model for him; when you are not
aware of anything, he observes silently.
So the author said:
『A message every adult should read,because children are watching  you and
doing as you do,not as you say.』
During the long process of learning,he knows every man must have kindness,
help and take care of others and love animals.
So the author said:
『Those who have something should give those who don't.』
He emphsized that "LITTLE EYES SEE A LOT.",he also mentions about "concern" 
"persuasion" and "responsilibity",which children can learn from parents.
It remainds me of my grand-daughter,now she is ten-months old,
during this period, she learns everyday,and she surprises everyone daily,
everyone in my house is a good model and good teacher to her.







ps.感謝辦公室的何小姐在得知我寫部落格,當下即答應我的請求,抄下我的網址
並且傳來六張上課時的照片,使得本文的敘述更為生動,在此致謝~~
arrow
arrow
    全站熱搜

    Josephine 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()